Májusi idényzöldségek

Posztolta Gourmand Iskola 2020/05/03 0 Hozzászólások

Bizonyára számtalanszor hallottatok már (akár tőlünk is az iskolában) az idényzöldségek fogyasztásának előnyeiről. Mindezek közül talán a legfontosabb a magas vitamintartalom, ami ugye az egészség megőrzése szempontjából elengedhetetlen (talán ezt a jelenlegi helyzetben nem is kell bizonygatnunk). Persze szervezetünk vitaminellátását különféle pirulák, kapszulák, étrendkiegészítők segítségével is biztosíthatjuk; de lássuk be, sokkal kellemesebb és jobb élmény (gondolj csak egy friss, lédús, nyers karalábé elmajszolására) ha inkább a természetes vitaminforrásokat választjuk. Illetve, azt is érdemes megemlítenünk, hogy minden zöldség akkor a legolcsóbb, amikor éppen szezonja van, tehát ezért is érdemes tisztában lennünk az aktuális idényzöldségekkel. Nem utolsó sorban, pedig ezeket a zöldségeket nem szükséges távoli országokból importálni (nincs szállítás, károsanyag-kibocsátás, csomagolás), így vásárlásukkal egyrészt te magad is tehetsz valamit a környezet védelméért, másrészt pedig a hazai termelőket támogatod. Tehát, idényzöldséget választani minden szempontból remek döntés!

 

Milyen idényzöldségek vannak májusban?

 

Készítettünk Nektek egy listát, amin a májusi idényzöldségek és –gyümölcsök szerepelnek:

  • Burgonya
  • Brokkoli
  • Cékla
  • Cseresznye
  • Egres
  • Édeskáposzta
  • Fejes saláta
  • Fekete retek
  • Fekete ribizli
  • Fokhagyma
  • Földieper
  • Hónapos retek
  • Jégsaláta
  • Kapor
  • Karalábé
  • Karfiol
  • Kelkáposzta
  • Kínai kel
  • Lilahagyma
  • Madársaláta
  • Málna
  • Mángold
  • Meggy
  • Petrezselyem-zöld
  • Rebarbara
  • Ribizli
  • Rukkola
  • Sárgarépa
  • Snidling
  • Spárga
  • Spenót
  • Újhagyma
  • Vöröshagyma
  • Zöldborsó

 

A fenti zöldségekből, gyümölcsökből ebben a hónapban igazán ízletes főzelékeket, mártásokat, desszertet, szószokat, önteteket készíthettek, és természetesen nyersen is fogyaszthatjátok (csak előtte nagyon alaposan mossátok meg). Sőt, ha szeretnétek, akár le is fagyaszthattok belőlük egy-egy adagot későbbre is. A fagyasztott gyümölcsöket később, a forró, tikkasztó nyári kánikulában akár egy nagy pohár hűsítő limonádéba is beletehetitek (ezzel igazán izgalmassá téve az egyébként egyszerű italt) , vagy elkeverhetitek édesség gyanánt joghurtban (és ha nem adtok hozzá cukrot, akkor a kalóriatartalom miatt sem kell aggódnotok).