7 tipp a pihentető alvásért

Posztolta Gourmand Iskola 2019/10/14 0 Hozzászólások

Nem jön álom a szemedre este, lefekvés után? Sokat forgolódsz elalvás előtt? Esetleg gyakran érzed magad kialvatlannak, nyűgösnek, fáradtnak napközben, és emiatt talán iskolai teljesítményed is csökken?

Hadd adjunk Neked 7 szuper tippet, amit alkalmazva könnyebben és gyorsabban tudsz majd elaludni!


  1. Alakíts ki egy saját, esti szeánszot, és ehhez minden este tartsd magad. Ilyen lehet például a vacsora- fürdés- fogmosás. Nagyon fontos, hogy törekedj rá, hogy minden nap azonos időben végezd.
  2. Délután 4-5 óra után már ne fogyassz kávét, vagy teát, és vacsorára is valami könnyű fogást válassz. A nehéz ételek fogyasztása megterheli a gyomrod, és szinte biztos, hogy rosszul alszol majd. Tudtad, hogy Stephen King szándékosan evett lefekvés előtt nehéz ételeket, hogy rémálmai legyenek? Számos regényötlet és karakter született ugyanis ezek hatására…
  3. Sportolj minden nap (de ne közvetlenül lefekvés előtt)! A rendszeres testmozgás elengedhetetlen az egészséges bioritmushoz, és a megfelelő anyagcseréhez.
  4. Ügyelj rá, hogy ne legyen túl meleg a hálószobában, és a takaród se legyen túl vastag.
  5. Iktass be valamilyen pihentető esti szokást, ami segít kikapcsolni. Lehet ez például egy kellemes, meleg fürdő, egy relaxáló masszázs, vagy akár jóga, meditáció, illetve légzőgyakorlat is. A lényeg, hogy segítsen a szervezetednek ráhangolódni a pihenésre.
  6. Csak akkor feküdj le, ha tényleg álmos vagy, különben biztosan nem fogsz tudni egyhamar elaludni, amitől viszont ideges és feszült leszel- úgy pedig csak még nehezebb lesz álomba szenderülni.
  7. Száműzd a televíziót a hálószobádból, és a telefonoddal se babrálj lefekvés után. Egyrészt a túl sok inger késlelteti az elalvást, másrészt az elektromos eszközökből áradó kék fény egyszerűen becsapja a szervezeted (ami úgy reagál, mintha nappal lenne).

Bízunk benne, hogy a fenti néhány jó tanácsot gyakorlatba ütetve hamarosan megtapasztalod ezek pozitív hatásait, és hamarabb el tudsz majd aludni, illetve az éjszakáid is nyugodtabban telnek, és nappal sokkal energikusabb, kipihentebb leszel. Jó éjt, szép álmokat kívánunk!