Pörgesd fel az agyad- mutatjuk mivel!

Posztolta Gourmand Iskola 2019/09/15 0 Hozzászólások

Most, hogy elkezdődött az iskola, bizonyára szeretnéd Te is a legjobb formádat hozni. Van néhány olyan vitamin, ami alapvető fontosságú a helyes és hatékony agyműködéshez, tehát segíti a koncentrációt, gyorsítja a tanulást, javítja a memóriát.

 

És ami a legjobb: nem kell feltétlenül kapszula formájában bevinned, hiszen alaptvető (és nagyon ízletes) élelmiszerekből (zöldségek, gyümölcsök, húsok) is hozzájuthatsz.

 

Készítettünk Neked egy táblázatot, hogy lásd, milyen vitaminokra van szüksége az agyadnak, és hogy mit kell enned, ha szeretnéd feltúrbózni magad.

 

 

Vitamin neve Mire jó? Miben található?
B1 vitamin Hozzájárul az idegi impulzusok továbbításához és támogatja az idegrendszer működését. sovány sertéshús, teljes kiőrlésű gabonakészítmények, babfélék és olajos magvak
Folsav Fontos szerepet játszik az aminosavak szintézisében, és az idegszövetek termelődésében. spenót, spárga, lencse
C-vitamin Megvédi az agyat az oxidatív stressztől. citrusfélék (narancs, citrom), zöldlevelű zöldségek (paprika)
Kalcium Fontos szerepet játszik az idegsejtek közti kommunikációban, és az idegek ingerfelvevő képességének szabályozásában is.  tej, mandula, szardínia, mák
Magnézium Jó hatással van a memóriára, és a sejtek membránjainak impulzustovábbító képességére. spenót, sóska, kelképoszta, mángold, babfélék, sárgaborsó, lence
Cink A cinkhiány képes komoly neurológiai és pszichológiai problémákat okozni. tökmag, marhahús, rák

 

Forrás: hazipatika.hu